Меню
№ 1 (18) - 2023 / 2023-04-04 / Көрілім саны: 119
Авторлар
Кілтті сөздер
DOI сілтемесі:
Қалай дәйексөз келтіруге болады
Мақалада аудиториядағы және онлайн форматтағы жоғары мектептегі кәсіпорындардың статистикасын модельдеу моделі қарастырылады. Ұсынылған әдістің өзектілігі кәсіпорындарда одан әрі жұмыс істеу үшін білікті экономист-мамандарды даярлау қажеттілігіне, пандемия мен пандемиядан кейінгі жағдайларға, жұмыс берушілердің көпшілігінің студенттерді кәсіпорындағы жұмыс орындарында тәжірибеден өткізе алмауына байланысты.
Кәсіпорындардың статистикасы кәсіпорынның өндірістік және қаржылық қызметінде болып жатқан сапалық анықталған, жаппай экономикалық процестердің сандық жағын зерттейді. Сандық деректер кәсіпорынның барлық аспектілерін бағалау, талдау, жоспарлау, болжау үшін қажет. Кәсіпорындар статистикасының пәні экономикалық ғылымның маңызды өзегі болып табылады.
Танымның жалпы ғылыми әдістері қолданылады: талдау, синтез, жалпылау, шолу, деректерді жүйелеу.
Жұмыстың өзіндік ерекшелігі. Бірінші рет жоғары оқу орнының барлық экономикалық мамандықтарының студенттері үшін есептік статистикалық қызметті имитациялайтын оқу практикасын ұйымдастыру әдістемесі ұсынылды. Қызметкерлер арасындағы еңбек қатынастарын біз «кәсіпорын – статистика департаменті» жүйесінде модельдедік. Қатысушылардың өзара іс-қимылы Қазақстанның мемлекеттік статистика ережелерімен реттелді. Кәсіпорынның есептік қызметін жаңғырту процесіне, оқу практикасын ұйымдастыру және өткізу кезеңдеріне ғылыми-әдістемелік басшылықты оқытушылар жүзеге асырды. Студенттер мамандардың практикалық рөлдері мен функцияларын орындады.
Алынған нәтижелер білім алушыларға өзара қарым-қатынас жасай отырып, коммуникативтік қабілеттерін дамытуға, кәсіби құзыреттіліктерді игеруге, кәсіпорынның экономикалық қызметінің негізгі объектілерін сипаттайтын статистикалық көрсеткіштер мен деректер туралы белгілі бір білім алуға мүмкіндік берді.
Мақаланың практикалық құндылығы мынада: біз оқу тәжірибесін аудиторияда және университет оқытушылары мен әкімшілеріне онлайн режимінде жүзеге асыру үшін ғылыми-әдістемелік нұсқаулық ретінде пайдалануды ұсынамыз.