Ақпараттық-коммуникациялық және химиялық технология

№ 1 (22) - 2024 / 2024-03-31 / Көрілім саны: 252

ҚАЗАҚ ТІЛІНДЕГІ ПАРАФРАЗАЛАРҒА АРНАЛҒАН МӘТІН ЖАСАУ МҮЛДЕРІ

Авторлар

Satbayev University
Satbayev University
Satbayev University
Satbayev University

Кілтті сөздер

Диффузиялық модельдер, трансформатор үлгілері, машиналық оқыту,

DOI сілтемесі:

https://doi.org/10.58805/kazutb.v.1.22-249

Қалай дәйексөз келтіруге болады

Қасенхан A., Мукажанов N. ., Нуралықызы S., і Кальпеева Z. . «ҚАЗАҚ ТІЛІНДЕГІ ПАРАФРАЗАЛАРҒА АРНАЛҒАН МӘТІН ЖАСАУ МҮЛДЕРІ». ҚазТБУ хабаршысы, вип. 1, вип. 22, Березень 2024, doi:10.58805/kazutb.v.1.22-249.

Аңдатпа

Бұл зерттеу қазақ тілі үшін табиғи тілді өңдеудің салыстырмалы түрде зерттелмеген саласын - есептеу ресурстары шектеулі тілді зерттейді. Бұл мақалада чат-боттар, виртуалды көмекшілер және автоматтандырылған аударма қызметтері сияқты машиналық оқыту қолданбаларының маңызды аспектісі болып табылатын мәтінді, атап айтқанда парафразаларды құрудағы диффузиялық модельдер мен трансформаторлардың тиімділігі қарастырылады.

Зерттеушілер тілдің күрделі морфологиясы тудыратын ерекше қиындықтарды шеше отырып, қазақ тіліндегі мәтінді түсіну және жасау үшін осы жетілдірілген үлгілерді әдістемелік тұрғыдан бейімдейді. Бұл мақалада үлгілердің қазақ тіліндегі контекстке бастапқы бейімделуінен бастап, арнайы токенизатор құралдарын құруға, тиімді оқыту үшін деректер жинақтарын аударуға және дайындауға дейін барлығы қамтылған.

Қатаң тестілеу және өнімділікті талдау арқылы зерттеу әрбір үлгі түрінің күшті және әлсіз жақтарын анықтайды. Бұл өте маңызды, өйткені ол автоматтандырылған қазақша мәтінді құрудың еркіндігі мен дәлдігін арттыру мақсатында болашақ зерттеулер мен модельдерді әзірлеу бағытын көрсетеді. Сондай-ақ, мақалада оның нәтижелерінің кеңірек әсері талқыланып, алынған әдістемелер мен түсініктер басқа аз ресурс тілдеріндегі ұқсас күш-жігерді хабардар ете алады, осылайша NLP-нің жаһандық өрісіне үлес қосады.

Зерттеу дұрыс тәсіл мен ресурстарды ескере отырып, кез келген тілдің қыр-сырын орналастыру үшін осы технологиялардың әлеуетін растай отырып, машиналық оқыту технологияларының үздіксіз дамуына олардың нәтижелерінің салдары туралы ой-пікірлермен аяқталады. Бұл жұмыс қазақ тіліндегі мәтінді құрудың техникалық мүмкіндіктерін дамытып қана қоймайды, сонымен қатар тіл олқылықтарын жою және цифрлық инклюзивтілікті арттыру үшін машиналық оқытудың әлеуетінің дәлелі болып табылады.